pondělí 3. února 2014

Moje idea: Komunitní portál o duševních nemocech

Již v jednom minulém článku jsem představil svůj nápad - založit komunitní portál pro duševně nemocné. Nyní bych rád představil, co si pod takovým webem představuji a co pro něj mohou udělat čtenáři, pokud by měli zájem se přidat.

Komunitní médium je specifický druh média. Jedná se o časopis, rádio nebo televizi, která je věnovaná lidem z jedné komunity. To znamená buď lidem, které spojuje společné geografické sídlo (například rádio pro jedno malé město), nebo nějaký společný zájem (například křesťanké Rádio Proglas). Není vytvářené profesionálně zkušenými novináři a mediálními byznysmeny, je vytvářené právě lidmi z té jedné konkrétní komunity. Ti mají do svého vlastního média co nejotevřenější přístup, mohou se tak na něm podílet různými způsoby. A měli by mi silný pocit, že je to právě 'jejich časopis/server/rádio/...'

A projekt, o kterém do budoucna uvažuji, by mělo být právě komunitním médiem – serverem pro všechny duševně nemocné. Neměl by být zaměřený jen na jednu duševní poruchu, ale na jejich široké spektrum. Tvořit by jej měli sami duševně nemocní, a to podle svého zájmu – určitě dostanou prostor všichni amatérští umělci s nějakou diagnózou duševní poruchy. Další nemocní, kteří mají nějaký silný koníček(zde mne napadá třeba Jiří Láska a jeho amatérské rozhlasové vysílání, jiného člověka může zajímat třeba politika) by měli mít možnost psát o svém koníčku. A prostor dostanou také sociální služby pro tyto lidi (například reportáže ze dnů duševního zdraví) a také politika v této oblasti (konkrétně jak a kam se posouvá transformace péče).

Pokud tedy máte zájem se na mém projektu podílet, můžete mi pomoci s jeho rozjezdem. Potřebuji informace o duševně nemocných, kteří něco vytvářejí(hudbu, literaturu, výtvarno apod.), informace o takových duševně nemocných, které něco velmi silně zajímá a dokázali by o tom kvalitně psát. Pokud o někom takovém víte, napište mi na mail Salamon.Petr@gmail.com. Napište mi tam ale i v případě, kdy o ničem takovém nevíte, ale měli by jste zájem být v přípravném týmu takového projektu.

Žádné komentáře:

Okomentovat