pondělí 21. července 2014

Pár malých věcí a jejich účinků, které mohou v malém pomoci se schizofrenií III


Díky tomu, že mám pravidelný režim sestávající z všestranných aktivit, si začínám uvědomovat, že zdraví souvisí s celkovou rovnováhou (homeostázou) celého těla, celého lidského organismu. Jsem zvědav, co o tom zjistím v souvislosti se schizofrenií. Nyní přináším další dvě drobné aktivity, které mohou v malém pomoci se schizofrenií. Dneska nebudu příliš brouzdat v duchovních vodách, ale popíšu techniky, které může dělat každý.


Smích


Lidské tělo má podle objevů nejnovějších výzkumů velké benefity z pravidelného smíchu. Dá se říci, že smích je léčivý. Na stránkách Celostní medicíny se píše, že k pozitivním účinkům smíchu „patří například redukce bolesti a schopnost zvládat či tolerovat diskomfort a nepohodu… K jeho tělesným prospěchům, za které se smích podepisuje je jeho blahodárný účinek pro cévy, srdce a mozek – a to tím, že podporuje jejich funkci přenosu kyslíku v krvi.“

Smích dokáže uvolňovat v mozku hormony, které mají pozitivní vliv na naši celkovou náladu. A tak zvláště v období stresu, úzkosti a negativních pocitů, je smích výborný pomocník, jak ze sebe vše tíživé shodit. Smích přináší pocity uvolnění a relaxace, také odhání negativní myšlenky a emoce.

A jak se k pravidelnému smíchu dostat? Co takhle se pravidelně každou neděli dívat na komedie? Nebo na Monty Pythonův létající cirkus?

Ranní studená sprcha
Často jsem míval problémy s ranním vstáváním – byl jsem ještě velmi neprobuzený a často jsem míval pocit, že bych celé dopoledne ještě nejraději prospal. Ale zjistil jsem, co mi může pomoci, abych se rychle probral – ranní studená sprcha. A na internetu jsem se dočetl, že má tato procedura řadu pozitivních účinků.

Studená voda (stejně jako sport, sex a čokoláda) uvolňuje endorfiny do našeho krevního oběhu, které následně velice pozitivně ovlivňují naše emoce a zlepšují náladu. Dokáže tak například zmírňovat i deprese. Vystavování se chladu zlepšuje průtok krve po celém těle a zlepšuje i krevní tlak. Navíc pomáhají odstraňovat toxické látky z našich kůží a urychlují metabolismus – ten mají schizofrenici často zpomalený, kvůli čemuž tloustnou.  

Více informací na: http://fitness101.cz/10-duvodu-pro-studenou-sprchu-295

Žádné komentáře:

Okomentovat